Prea putin timp in Ljubljana

Cum am ajuns in Ljubljana?

Capitala Sloveniei nu a fost o destinatie tinta intr-una dintre excursiile pe care le-am facut. A fost mai degraba un oraa ales ca popas, in drumul cu masina spre Venetia. Urma sa parcurgem 1100 de km, am decis ca ar fi ideal sa dormim o noapte in Ljubljana.

Vazusem cateva poze pe internet dar nimeni nu face mare tam-tam pe seama orasului. Din pacate!! Dar asta pot sa spun abia acum. Partea veche a orasului este fermecatoare. Oh, Ljubljana, imi pare rau ca te-am descoperit atat de tarziu! Cum as putea sa ma revansez? Scriind ceva frumos despre tine?

As putea sa încep cu localnicii si personalul hotelului care a fost extrem de amabil. Intotdeuna oamenii locului intregesc peisajul si pot sa-l infrumuseteze sau, dimpotriva, sa-l urateasca.

Am lasat bagajele in camera de hotel si am fugit sa descoperim Ljubljana. Pare complicat sa pronunti numele acestei capitale însa e chiar simplu. Liubliana, mi se pare ca e numele unei fete visătoare.

Nu am plecat de acasa fara sa ma documentez in legatura cu ce as putea sa vad, aflandu-mă aici. Citisem despre podul triplu si vazusem cateva poze cu orasul. Asa arata noaptea orasul si podul, o parte din el, pentru ca este greu sa-l fotografiezi in intregime.

ljubljana by night - ivblog

Stiam ca era de vizitat partea veche a orasului. Pentru ca aveam doar cateva ore la dispozitie, am cautat un hotel in zona, la caţiva pasi de pod. Mergand spre Castel, am vazut cateva hoteluri boutique mici si dragute. Acum le prefer pe acestea deoarece atmosfera de aici este mai intima.

Partea veche a Ljubljanei este incantatoare. Aerul medieval se imbina perfect cu cel modern. Localurile isi etaleaza terasele chic de-a lungul raului Ljubljanica ce traverseaza orasul.

De la podul triplu am urcat la Castel, pe straduţele pietruite. Mi-a atras atentia ceva interesant. Cred ca e cea mai buna reclamă pentru un produs pe care am vazut-o. Pe modelul: daca tot te-ai împiedicat de el poate iti e de folos si-l iei acasa.

ivblog-ljubljana

Un mesaj foarte frumos mi-a atras atentia. In timp ce il fotografiam, un domn s-a oprit si m-a întrebat daca îmi place si i-am raspuns afirmativ. Mi-a zis ca el l-a scris. Daca e sau nu adevarat stie doar el, cert este ca ar putea deveni un adevar pentru noi toţi 🙂 .

Ce trebuie sa vezi in Ljubljana

Castelul din Ljubljana

Pare o coroana asezata pe crestetul orasului. In incinta castelului se afla o expozitie permanenta a istoriei slovene. O capela, un muzeu al torturii, o sala de teatru, restaurant, şi turnul de observatie.

Castelul a servit drept inchisoare in timpul Imperiului Habsburgic iar in perioada lui Napoleon a fost folosit ca spital militar. Din turn, panorama este spectaculoasa. Imi place sa merg în toate locurile cu view, recunosc. Asa pot sa imi fac cel mai bine o parere despre oras. Sa am o vedere de ansamblu.

Unele m-au dezamagit, insa nu si Ljubljana. Se vede un oras frumos, cu Alpii in departare si cu multa verdeata. Pe buna dreptate si-a castigat titlul de Capitala Verde a Europei in 2016.

Neavand prea mult timp la dispozitie, am reusit sa vedem o mica parte, cea de neratat. Orasul este boem iar daca te plimbi pe stradute o sa vezi influentele italiene imbinate cu cele austriece. Este un oraa cu multa istorie si in acelasi timp un oras viu, tineresc.

Podul Triplu (Tromostvje)

Aici începe toata frumusetea, De o parte si de alta a podurilor. Si nu este un singur pod asa cum are numele, ci trei poduri separate.

Scuarul Prešeren (Prešernov trg)

Locul cel mai important din Ljubljana, unde se afla biserica franciscana, este locul de manifestare al celor mai importante evenimente.

Cacao Cafe

Pentru ca nu ştiu cine ar putea rezista in faţa unor prăjituri bune. Excelente chiar!

Tokyo Piknik

Este localul cu cel mai bun ramen. Iubitorii de manacare indiana o sa isi delecteze papilele gustative cu ceva delicios.

Ljubljana a fost orasul in care am vizitat doar cel mai important obiectiv si anume Castelul. Oricum, timpul nu mi-ar fi permis să vad şi alte obiective.

Am plecat din Ljubljana cu regretul de a nu fi vazut mai mult din boemul oras. Dar cu promisiunea ca ma voi intoarce aici şi in imprejurimi, la lacul Bled.